h1

Burgemeester en mayor

26/10/2011

Het heeft me meer dan een jaar gekost maar het is gelukt: ik ben burgemeester! Van het gemeentehuis in Zeist.
Ik ben trouwens ook burgemeester van ons eigen huis, de sportschool, de tandarts en onze vakantiebestemming in Italië. Puur liefdewerk, oud papier trouwens – het levert financieel niets op.

Maar ik ben vooral trots op mijn nieuwe Mayor-schap van het gemeentehuis. Al vanaf het moment dat ik begon met Foursquare leek het mij leuk om nou juist ‘burgemeester’ te kunnen worden van het gemeentehuis. Als raadslid heb je natuurlijk wel een achterstand op de ambtenaren omdat die nu eenmaal vaker aanwezig zijn. Aan de andere kant: zoveel ambtenaren zijn er nu ook weer niet digitaal actief.

Maandag was het zover: eindelijk heb ik Steven V. gewipt als mayor van het Gemeentehuis!

In eerste instantie was het mijn plan om als zodanig voor te stellen aan de burgemeester van Zeist, Koos Janssen. In tweede instantie heb ik dat plan laten varen. Het is een prima burgemeester, een heel aardige man maar digitaal leeft hij nog in een ander tijdperk.
Ik zou het niet uitgelegd krijgen. Ik voel de letters ‘NERD’ al weer branden op mijn voorhoofd en zie hem al vriendelijk, niet begrijpend en wat medelijdend naar mij kijken.

Het blijft daarom bij een binnenpretje. Net zo leuk.

 

Geef een reactie

