h1

Oh, oh, Den Haag!

17/01/2010

Als je wordt uitgenodigd voor de Tweede Kamer dan zeg je natuurlijk geen nee. En daarom stapte ik zaterdagmiddag uit op Den Haag CS.

Op weg naar het Binnenhof.

Voor de start van de D66 campagne voor de gemeenteraadsverkiezingen. In de hal van het Tweede kamergebouw verzamelden zich ruim 500 lokale ‘toppers’ – vertegenwoordiges van de top 5 van de kieslijsten, de voorzitters, campagneleiders en andere direct betrokkenen op lokaal niveau. En natuurlijk toppers op landelijk niveau van partijbureau tot fractie.

Na een welkomstwoord van de campagneleider ging iedereen naar de verschillende sessies. Het was even file-lopen voor de roltrap.

Samen met Jolanta (onze nummer 4) woonde ik de sessie bij over Campagne voeren. Een goede presentator, veel bekends dat goed was om weer even te horen en aangevuld met nieuwe informatie. Praktisch, informatief en inspirerend. Bij het verlaten van de zaal kregen we allemaal een pingpongbal – om te kunnen stemmen later voor het campagnelied.

Koos (nummer 1) kwam uit de sessie over media. Hij had onze poster meegenomen en zag een mooie gelegenheid: “Kom op, dan overhandig ik die aan Alexander en dan maak jij een foto!’

Wij waren niet de enigen die Alexander benaderden: later op de middag was er een complete fotosessie bij een van de banners. Het leken vooral vrouwen te zijn die daar gebruik van wilden maken….

Drie bands kregen de kans om met een optreden en een verkiezingslied gekozen te worden. Informatie en teksten stonden al in het informatieboekje – twee in het Engels en eentje in het Nederlands.
Dat laatste leek mij sowieso het meest aantrekkelijk en na de opkomst van Asman in speciale D66-shirts hadden ze mijn pingpongbal al verdiend. Het nummer was bovendien lekker fris en up tempo – ik kan me wel voorstellen dat straks bij de aankomst van de verkiezingsbus deze muziek over de straten schalt!

’s Avonds kreeg ik een sms’je van Koos: “onze poster is te zien op het RTL4  nieuws”. Ik zapte meteen maar zag alleen Bin Laden🙂
Via de RTL site zag ik het vanochtend alsnog:


Koos heeft zo’n mediasessie helemaal niet nodig.

Geef een reactie

