h1

De stem van Albert Heijn

12/07/2009


Sinds een jaar of zo kunnen we bij Albert Heijn zelfscannen. Je scant een bonuskaart bij de ingang, pakt de vrijgegeven scanner mee en bij alle boodschappen scan je de streepjescode.
Aan het eind zet je het apparaat terug in de houder bij de speciale kassa’s, scant weer de bonuskaart en volgt de instructies op de kassa, betaalt via de pinpas en je kunt doorlopen.
Geen rijen en alle boodschappen stop je meteen onderweg in de winkel al in de tassen.
Voor ons ideaal.

Het enige nadeel is de op zich vriendelijke stem van de kassa. Want Albert Heijn heeft bedacht dat je de instructies niet alleen kan lezen maar ook moet horen. En hoe vriendelijk de stem ook is, het wordt na een tijdje redelijk irritant om iedere keer te horen:
“Scan uw bonuskaart alstublieft”
“Kies uw betaalwijze”
“Volg de instructies op de pinautomaat”
“Vergeet niet uw bon uit te nemen”

Regelmatig maakten we de opmerking of die stem ook uit kon. Nee, zeiden de medewerkers dan, dat kan niet.
Tot een van hen ons de gouden tip gaf: “Ze spreekt geen Engels!”

Je kunt namelijk bij de start kiezen tussen Nederlands en Engels. En als je die tweede kiest, hebben ze er geen stem bij.
Nu rekenen we dus in alle stilte af. Heerlijk!

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: