h1

Zelfstandige klussers

11/04/2017

Het is eindelijk zover: we hebben officieel de sleutel van het stationsgebouw. En nee, ook na een vooroplevering en een oplevering is nog niet alles zoals het wezen moet maar we kunnen nu eindelijk zelf aan de slag voor DenDolderCS.

En er is nog heel veel te doen: alle elektra- en internetbekabeling, inclusief stekkerdozen, routers en lichtpunten, een keukentje en vooral heel veel schoonmaak-, schuur- en schilderwerk.
De charme van het gebouw zit in de vele ramen maar door horen ook veel kozijnen bij. Het schilderwerk daarvoor valt mee – dat is vooral hier en daar wat bijwerken.

Het meeste werk zit in het plafond: een systeemplafond van meer dan honderd jaar oud. Eén groot houten raamwerk dat toch echt schoongemaakt, geschuurd, weer schoongemaakt en dan geschilderd moet worden. Maar ook de keuken (scheve muren, elektra en water moet nog aangelegd worden) is een pittige klus. En daarnaast is het schilderen van deuren, houtwerk en muren altijd weer meer werk dan je denkt.

Maar we zijn een vereniging met veel zelfstandig ondernemers en dat werkt wel heel prettig. Taken zijn in een vloek en een zucht verdeeld, ieder houdt de vaart erin en helpt elkaar waar nodig.

Intussen weet ik zelf wel weer dat mijn spieren minder gewend zijn dan mijn hoofd denkt. Een dag IKEA-kastjes schroeven levert licht verzuurde armen op en mijn voeten en benen melden overbelaste  spieren waarvan ik niet eens wist dat ik ze had.

Is klussen toch weer goed voor je zelfkennis.

Geef een reactie

