h1

Wie zijn telefoon verliest moet…..

17/08/2016

 

Het was mijn eigen stomme schuld. Had ik mijn telefoon maar niet moeten laten liggen in een publiek toilet. En je kwaad maken over een oneerlijke vinder is verspilde energie. Toch kan ik er heel af en toe nog boos over worden omdat het zo’n kleine moeite was om mijn telefoon af te geven bij de balie. En omdat het toestel met alle blokkades (dank aan Apple en T-mobile) niet te gebruiken is en bij verkoop misschien een paar tientjes opbrengt.

Intussen heb ik bij elkaar al weer uren gespendeerd aan een nieuwe simkaart en het opzoeken en terugzetten van informatie op de tijdelijke reservetelefoon. Regelmatig je telefoon synchroniseren blijkt niet hetzelfde als een backup maken – een harde maar belangrijke les. De apps zijn zo weer te downloaden en geïnstalleerd maar het is vaak weer wel zoeken naar gebruikersnamen en passwords. Nu, na een week, lijkt het eindelijk allemaal weer een beetje bij het oude.

De reservetelefoon is een ouder model en daardoor wat traag. Relatief dan natuurlijk en in feite gezeur maar bij iedere paar seconden wachten tot iets het gaat doen voel ik weer even de pijn en ergernis van de verloren/gestolen telefoon.
Dat gaat ook nog wel even duren want het is verstandig te wachten tot eind september de nieuwste versie uitkomt van de iPhone: net zo duur maar dan wel op een aantal fronten beter dan het huidige model. Kan ik er weer een tijd tegen. Moet ik hem nergens laten liggen natuurlijk.

 

#100dayproject – dag #79

Geef een reactie

