h1

Throwback Tuesday

26/07/2016

In de wereld van Twitter is het officieel #throwbackthursday, de gelegenheid om even een stukje vroeger te laten zien. Maar het kan dus ook op dinsdag, wie houdt me tenslotte tegen?
Want deze foto kwam ik net tegen in het Wongarchief: de verzameling gefotografeerde dia’s van mijn vader waarin een groot deel van mijn jeugd is vastgelegd.

Zoals dit bezoek aan de rolschaatsbaan in Bussum, aan de Ceintuurbaan. Met mijn splinternieuwe rolschaatsen. Je maakte ze op maat met een sleutel en van latere jaren herinner ik me dat wie met een touwtje om de nek droegen. De lengte was instelbaar en de breedte van de voorkant ook? Ik weet  het niet meer precies.

Wat ik nog wel precies weet is het geluid van de wieltjes over het asfalt, de angst voor het plotseling blijven steken achter een hobbeltje en vooral de machtige lichtvoetigheid als je ze uittrok. Dan leek je wel te zweven.

IMG_4206

#100dayproject – dag #72

Geef een reactie

