h1

Dromen die uitkomen

17/07/2016

Ruim zes jaar geleden begon ik als zelfstandig, ondernemend professional. Dat was best wel spannend, zaten klanten wel op mij te wachten? Het werk als gemeenteraadslid zorgde gelukkig voor een veilig gevoel: door de vergoeding zou mijn bankrekening in ieder geval iedere maand een bodempje krijgen. Er was genoeg om over na te denken en over te beslissen: over een naam, over prijzen, producten en klanten. En over een werkplek. Vanaf huis werken was het meest logische maar was dat wel zakelijk genoeg?

Al die vragen tolden rond in mijn hoofd en ’s nachts maakte ik er mooie dromen van. Ik had een kantoortje op het station van Den Dolder en door de vele ramen zag ik de mensen op weg naar hun werk en thuis voorbij komen. Ik bedacht er een mooi koffiezetapparaat bij en zette de deur open – zo kon wie dat wilde even aanschuiven en een kopje koffie meedrinken. Koffie uitdelen is natuurlijk leuk maar veel reizigers hebben haast en voor ik het wist verkocht ik bekers meeneemkoffie. Ze werden via een app besteld en ik gaf ze aan door het treinraam. Met versgebakken muffins, alleen al voor de geur.

StationDenDolder
Het werd geen koffiewinkeltje op het station maar WongWorks met uitzicht op de doorzontuin.
Maar dat station bleef trekken. Ruim anderhalf jaar geleden kwam een deel leeg en werd er door NS flink opgeknapt. Dat mocht ook wel want het houtwerk, en praktisch het hele station is van hout, was er slecht aan toe. Er werd geschilderd, dubbele beglazing geplaatst en opnieuw geschilderd.

Met het clubje zelfstandig ondernemers filosofeerden we op onze maandelijkse borrel over het gebrek aan zakelijke ontmoetings- en vergaderruimte en de mogelijkheden van het stationsgebouw.

Veel gesprekken met de gemeente en de NS, schetsen, plannen, berekeningen en bijeenkomsten later zijn we nu zover dat er een Vereniging DenDolderCS is en tekenden we afgelopen vrijdag het eerste huurvoorstel.

Het wordt echt, die droom. Geen winkeltje maar wel goede koffie, wifi en stoelen, een club leuke, ondernemende dorpsgenoten en een goed plan.
Werken en vergaderen midden op het perron in Den Dolder – voor echies.

#100dayproject – dag #68

One comment

  1. ik wens jullie veel succes!



Geef een reactie

