h1

Proeven

10/07/2016

Het is een goede gewoonte om mensen dingen cadeau te geven die je zelf ook wel zou willen hebben. Dan heb je het in ieder geval met plezier gekocht en vaak delen familie en vrienden wel redelijk dezelfde smaak. ‘It’s the thought that counts’ gaat zeker op.

Dat geldt zeker voor de zak, ongetwijfeld heerlijke, koekjes die ik gisteren kreeg. De geefster van een jaar of acht vertrouwde mij namelijk toe dat ‘als je er eenmaal aan begint je er niet meer kan stoppen met eten’.
Daarna stelde ze voor om het samen uit te proberen.

Dat kon ik pareren met de taart van Top, de barbecue en de creme brulee die nog op het menu stonden. Daar kon ze mee leven.
Vlak voor ze naar huis gingen herhaalde ze haar voorstel.
Na al  het lekkers leek me dat geen goed idee.
‘Maar’, zei ik, ‘ik beloof dat ik heel goed zal proeven en dan schrijf ik jou een brief of het echt zo lekker was. Is dat goed?’

Dat was goed. We gaan binnenkort dan ook zitten voor een proefsessie met rapportage. Eerst de restjes van gisteren nog opeten.

IMG_5508

#100dayproject – dag #63

Geef een reactie

