h1

Moe? Vroeger, toen was ik pas moe.

07/07/2016

Het zijn leuke maar lange dagen en weken de laatste tijd. Werkdingen, semi-werkdingen, familiedingen, vrije-tijd-dingen. Veel avondactiviteiten en van dat het-wil-maar-geen-zomer-worden-weer krijg je ook niet echt energie.

Gelukkig is alles relatief en van de onderstaande foto kikkerde ik weer een beetje op. Want toen was ik pas echt moe.

IMG_2757

Het is twaalf jaar geleden: onze verhuizing naar de doorzonwoning. De dochter op kamers in Amsterdam en de zoon en ik naar Den Dolder. Dat was dus heel veel spullen uitzoeken: een stapel voor Amsterdam, een stapel Den Dolder, een stapel op te halen door anderen en een stapel voor de vuilstort.
Het was een huurwoning en dat betekende  alles leeg opleveren tenzij de volgende huurder het over wilde nemen. Dat hadden wij ook gedaan, vandaar de eikenhouten keuken en bijpassende plavuizen. Niet direct mijn smaak maar het was prima kwaliteit en met veel meer kastjes dan de standaard huurkeuken.
De vrouw die mij opvolgde als huurster kwam uit een groot koophuis dat verkocht ging worden vanwege een scheiding. Ze werkte drie dagen in de week, anders was het niet leuk meer, en met dat inkomen kwam ze in haar eentje in aanmerking voor de sociale eengezinswoning met drie slaapkamers. En toch kon ze er niet echt enthousiast van worden. Overnemen wilde ze eigenlijk niets, iets betalen voor de nog redelijk nieuwe inbouwkoelkast/diepvries en afwasmachine vond ze belachelijk.
Ik vroeg het haar voor de zekerheid nog één keer en het antwoord bleef nee. OK, zei ik, dan haal ik alle apparatuur er wel uit, ook het gasfornuis en de oven.
Maar dat was niet de bedoeling: ze had er op gerekend dat ik die zou achterlaten. Gratis.

Toen was mijn geduld op. Dan niet, dan teken je maar nergens voor en halen we alles eruit. Ik belde de man van de doorzonwoning en vertelde dat ik ons nog meer werk had bezorgd. Gelukkig zag hij vrij snel een voordeel: een reden om een kango, een drilbeitel, te kopen voor het slopen van de plavuizen vloer.

En daar ging het parket, de complete keuken en de plavuizen. De mannen van de vuilstort begonnen ons bijna te kennen. Omdat we toch bezig waren kwam de buurman de (mooiere) deurbel omruilen voor zijn standaard versie. We haalden het oude zonnescherm weg. De man verwijderde enthousiast overal de kroonsteentjes. Ik haalde de plankjes weg bij de muizengaten in de trapkast.
Uiteindelijk hebben we daar nog een hoop lol mee gehad.

Maar moe waren we wel.

#62

Geef een reactie

