h1

Waarom ik niet koop bij Bol.com

19/05/2016

IMG_5269
Vroeger bestelde ik vaak mijn boeken bij Bol.com: lekker thuis kiezen, bestellen en thuis afgeleverd krijgen. Maar toen zag ik een twitterbericht van Kramer & Van Doorn, iets als: ‘Wij zijn niet duurder dan Bol.com en kunnen ook snel en thuis leveren.’

En dat zette mij aan het denken. Want er is weinig zo mooi als rondsnuffelen in een goede boekwinkel. Rondkijken, bladeren, stukje lezen en het advies van een goede boekverkoper. Wat zou het jammer zijn als dat soort winkels zouden verdwijnen.

En dus bestelde ik mijn volgende boek bij @boekhandelkrvd en haalde het persoonlijk op in Zeist. Zeker weten doe ik het niet maar grote kans dat ik meteen nog een boek uit de winkel heb gekocht. Daarna werd het vaste prik: boek bestellen per Twitter en ophalen.

Na een paar jaar weten ze nu ook precies wat wij leuk vinden. Ze weten dat we ieder jaar in september op de lijst staan voor de nieuwe Lee Child en wachten op het volgende deel van de Q-serie. Voor een vakantie of lang weekend ga ik langs, soms al met een titel in mijn hoofd maar vaak vraag ik om een aanbeveling.

Zo las ik in Portugal ‘De waarheid over de zaak Harry Quebert’ van Joël Dicker – een soort moderne Agatha Christie, een whodunnit in de vorm van een boek in een boek over een boek. Midden in de roos. En daarnaast ‘De hoge bergen van Portugal’ van Yann Martel, de schrijven van Life of Pi. Het speelt voor een belangrijk deel in de streek waar wij rondreden en het is een soort Rivella-verhaal: vreemd maar wel lekker. Het levert prachtige beelden die op een goede manier in je hoofd blijven hangen.

Het mooie is: waarschijnlijk had ik deze boeken nooit zelf van de plank gepakt maar ik ben blij dat ik ze gelezen heb. Leve de boekhandel, hiep hiep hiep hoera!

#100dayproject – dag #31

2 reacties

  1. He Ing, leuk om te lezen. Lees je in t Engels? Ws wel, Lee Child.


  2. Engelse boeken altijd in de originele taal. Het grappige is dat het boel van Joel Dicker in de VS speelt maar origineel franstalig is. Dat hebben we dus in het Nederlands meegenomen.



Geef een reactie

