h1

Krent

28/04/2016

IMG_5146

Van de gewone momenten maakte je vroeger zelden een foto dus moet ik het doen met mijn herinneringen. En nu de krentenbomen overal bloeien duikt het beeld weer op van zwembad de Sijsjesberg in Huizen. Vanaf de weg kwam je eerst bij de fietsenstallingen en daarna liep je een lang (in mijn herinnering tenminste) pad af naar beneden. Want het heet wel Sijsjesberg maar het zwembad zelf ligt in een kuil ernaast.
Een echt buitenbad, open vanaf 1 mei tot en met half september. Lange tijd ook het enige zwembad en zwemles beperkte zich dan ook tot die maanden.

Dan stond mijn moeder met de fiets en boterhammen klaar bij school tussen de middag, fietsten we naar het zwembad, hadden zwemles, fietsten terug en zaten met natte chloorharen weer in de klas.

Later ging ik alleen, soms ’s ochtends vroeg en soms aan het eind van de dag. Vloeiden bij het A-zwemmen nog tranen omdat we van de hoge plank af moesten van badmeester Snel, later zwom ik onder water het zwembad dwars over, deed een zweefduik van de lage plang en pogingen tot ballen naar de kant gooien. Het leverde de diploma’s A tot en met F op.

Maar in het voorjaar stond je langs het pad in een lange rij om je abonnement en leskaart op te halen. Eind april, en de krentenbomen bloeiden.

#100dayproject – dag #10

Geef een reactie

