h1

Wensen en eisen

20/04/2016

Ieder jaar komen we elkaar ongeveer tegen, de verkoper bij een softwarebedrijf en ik. We hebben nooit samen zaken gedaan maar we delen een aantal kennissen in de branche.
Hij is dit jaar op zoek naar een andere baan, hij en zijn vorige werkgever zijn uit elkaar gegroeid. Kan gebeuren. We zijn praktisch even oud blijkt en hij merkt dat solliciteren dan lastig is.

Waar hij naar op zoek is? Leuk werk, hoeft niet veel te verdienen, als hij maar zijn vaste lasten kan betalen. Met plezier zijn pensioen halen, dat wil hij. Een vriend van hem deed leuk zaken met ledlampen, dat leek hem ook wel wat. Klusje hier, klusje daar, die verdient zo 4000 euro per week.
Laatst had hij zelf een sollicitatiegesprek, bleek het om een soort juniorbaan te gaan. Betaalde 2700 per maand, nou daar had hij geen zin in. Zijn uitkering was al hoger en daar kwam hij al niet mee uit.

Maar waar word je nou blij van, vroeg ik? Nou gewoon, een leuke baan, prettig salaris, beetje rondrijden in Nederland, wat verkopen, beetje afbouwen richting pensioen.

En ik? Ik tel mijn zegeningen: de eisen en wensen die ik heb, die vul ik zelf in. En personeel, ik moet er niet aan denken. Zeker niet van dit soort. Ik wens hem sterkte. En succes.

#100dayproject #2

Geef een reactie

