h1

Grote Groene Deur

22/02/2016

De Fabeltjeskrant, nog uit de tijd dat je om zeven uur al had gegeten, onder de douche was geweest en  nog even met natte haartjes mocht kijken naar het kinderprogramma van 5 minuten.

Als kind begreep ik dat het voor mijn ouders minstens zo leuk was om te kijken door de grote-mensen-grapjes die niets met dieren en fabels van doen hadden.

Zo had Bor de Wolf het vaak zwaar te verduren en vertrok af en toe huilend (als een wolf dan hè) het bos in. Daar kon hij kennelijk zijn verhaal kwijt, bij een grote groene deur. Dat snapte ik niet helemaal maar had er wel een beeld bij. In onze bosrijke omgeving zag je regelmatig grote huizen waar de achtertuinen grensden aan het bos. Soms met een hek of een haag. Met een poort. Waarom je daar je problemen zou vertellen was mij niet helemaal duidelijk maar als het Bor kennelijk hielp, wie was ik om daar wat van te vinden?

Pas jaren later snapte ik dat de Grote Groene Deur afgekort kon worden tot GGD.

bordewolf

Geef een reactie

