h1

Vroeg

06/03/2013

klok
Vandaag was zo’n dag. Vroeg op moeten voor een training die om zeven uur ’s ochtends begint in Veenendaal. De telefoon buzzt op het nachtkastje. Ik sta op na een veel te korte nacht waarin mijn hoofd ook nog eens extra druk was (gevolg van twee vergaderingen op het eind van de dag en pas tegen half twaalf thuis zijn).

Opstaan, douchen, aankleden, haar drogen, telefoon pakken.
En dan zien dat het pas kwart voor zes is. Toch zeker een half uur te vroeg.
Het was niet de wekker die afging maar een alarmpje in de agenda voor het buitenzetten van de vuilnisbak. Vorige week voor het hele jaar er ingepland om af te zijn van de wekelijkse vraag: groen of grijs?

Bij de training moet ik eerder weg want er stond al een veel eerder gemaakte afspraak in Zeist op het programma. Om tien uur. Dacht ik. Tot het alarm in de agenda afging als waarschuwing voor mijn afspraak om half tien. Ai.

Iets eerder weggeslopen, keurig op schema met volgens TomTom een aankomsttijd van half tien. Tot de spoorwegovergang bij Driebergen. Iets te laat dus maar gelukkig maar een paar minuten.

’s Middags nog een afspraak. Ik rij keurig op tijd weg en kom nog keuriger op tijd aan. Iets te vroeg zelfs. Nou ja, iets te vroeg? Een hele dag te vroeg blijkt. Morgen een nieuwe kans.

Maar eerst vanavond bijtijds mijn bed in. Lekker vroeg.

Geef een reactie

