h1

Maak foto’s! En wel hierom…

27/12/2012

Er is een baby in de familie en dat was gisteren de aanleiding voor het opduikelen van allerhande familiefoto’s, op zoek naar gelijkenissen. Zo kwamen ook de hele oude foto’s op tafel – uit de nalatenschap van mijn oma. De twee oudste familieportretten.

Dit is de oudste foto: mijn overgrootvader Francis Wong Pang Own en overgrootmoeder Eliza Jacoba Gomperts met hun twee oudste kinderen. De foto zal ergens rond 1890 zijn genomen in Suriname.
Mijn opa was van 1897 en staat er nog niet op.

IMG_0757

En deze foto is minder oud maar er staat wel een generatie extra op: mijn betovergrootvader, helemaal links met de bakkebaarden. Volgens mijn oma van der Linden werkte hij vroeger bij Hajenius op het Rokin in Amsterdam. Zij zelf zit net links van het midden. Geboren in 1902 en hier nog geen tien jaar oud schat ik. Deze huiskamer zou aan de Frederik Hendrikstraat in Amsterdam moeten zijn.

Familie Wong

En dit zijn ze dan: mijn opa en oma, eind jaren twintig.

IMG_0746

Er lag nog heel wat voor ze in het verschiet in Nederlands Indie en daarna.
Maar gelukkig hebben wij de foto’s nog.

5 reacties

  1. Goed idee. Ik ga ook eens zoeken naar oude foto’s.


  2. […] een keer in de handen van iemand anders was. Diezelfde zoektocht naar familiefoto’s leverde de prachtige portretten op van mijn voorouders. Als gezin hebben wij ons vroeger nooit gewaagd aan zo’n oubollig groepsportret bij een […]


  3. En daarna nieuwe laten maken voor je eigen nageslacht ! Wees welkom!


  4. Hartstikke bedankt voor de foto van Wong Pang Own. Ik ben zelf ook een verre afstammeling van deze tak en kwam bij een zoektocht naar informatie langs uw blog en deze foto. Heel mooi. Bedankt!


    • Ha, dan zijn we familie! Leuk om langs deze weg kennis te maken 🙂



Geef een reactie

