h1

Meesjes op een meter afstand

09/11/2012

Het nieuwe werken – ik doe niet anders sinds mei 2010, de start van WongWorks. Mijn werkplek is de mooiste van Nederland volgens mij: met uitzicht op onze bosachtige achtertuin.
Door het regelmatig voeren komen er ook steeds meer vogels in die tuin. De resterende stam van de dode berk kreeg voedertafeltjes en een haak voor vetbollen en pindaslingers.

Naast de krielhaan en de twee krielkippen bestaat de club vaste bezoekers nu uit onder andere kauwen, duiven, tortels, vlaamse gaaien, eksters, merels, mussen, meesjes, boomkruipers, boomklevers, roodborstjes en sinds vorige winter ook goudvinken.
Het speciale voederkastje voor de eekhoorns wordt ook frequent door de doelgroep bezocht.
Al met al een prima uitzicht.

De voederplekken zijn de afgelopen tijd uitgebreid met een soort kooi waar alleen kleine vogeltjes in kunnen en met een ouderwets houten voederhuisje met strooien dak.

En toch wilde ik nog meer. Bij vrienden zag ik een voederplek die met zuignappen op het raam was bevestigd. Kwamen daar echt vogels zitten? Nou en of werd mij verzekerd.

En het klopt: de meesjes en een enkele sijs durven het aan om vlak bij het raam, op een meter van mijn werkplek, voer te komen halen.
En van de week vond ik bij de dierenhandel de Birdswing: een stokje met twee zuignappen waar een vetbol aan kan hangen. Zo simpel en zo succesvol.

Dit gaat een gezellige winter worden.

Geef een reactie

