h1

Verliefd op papier

26/08/2012

Het zijn soms de relatief kleine dingen waar ik heel blij van word.
Woensdag lagen er 250 van die relatief kleine dingen in de brievenbus: mijn nieuwe visitekaartjes.

Ook al via via het sociale netwerk aan gekomen. Een visitekaartje van Letterpers op de balie van Seats2Meet op station Amersfoort dat opeens in het oog sprong. Mooi papier, letters zo gedrukt dat je ze kan voelen.
Kort daarna maakte ik kennis met Tiny Risselada van Letterpers in haar kleine studiootje bij haar thuis. Daar staan ook de echte, ouderwetse drukpersen waar vel voor vel met de hand wordt ingevoerd, met de voet aangetrapt.

We praten over ontwerpen, kleuren, soorten papier, het verschil tussen pregen en diepdruk. Nog even later verlekkeren we ons aan kleurenwaaiers en papiersamples.

Ik kies voor mooi stevig papier en een iets andere layout van het kaartje. Ik beken zelfs kleur en kies voor lavendelpaars op de achterkant.

En nu zijn ze binnen. Kaartjes waar ik verliefd op ben, waar ik gewoon af en toe even eentje van pak en dan geniet van de stevigheid, het relief van de letters, van de kleur en het mooie gespiegelde logo op de achterkant.
Kaartjes die ik trots kan overhandigen aan nieuwe en bestaande relaties. Dank je wel, Tiny.

Geef een reactie

