h1

Verhalen

01/03/2012

Vandaag realiseerde ik me hoe belangrijk verhalen zijn in mijn leven en manier van werken.

Komt het door al die boeken die ik heb verslonden als kind? Alle jeugdboeken van de plaatselijke bibliotheek (nou ja, de dependance dan, maar toch) heb ik gelezen. ’s Avonds in bed nog een paar hoodstukken, soms stiekem achter het gordijn bij het licht van de straatlantaarn.

Een hele plank vol sprookjesboeken had ik. Sprookjes uit alle soorten landen en culturen maar allemaal vooral verhalen met een verhaal erin en, natuurlijk, ook een moraal en boodschap.

Een vader die graag uitleg gaf in de vorm van vergelijkingen. Beeldend, praktisch en bijna tastbaar.

Een kip-en-ei-verhaal: hou ik van verhalen en vergelijkingen omdat ik er mee ben opgegroeid of zoek ik ze op omdat ze zo goed bij mij passen?

Gelukkig ben ik niet de enige – vandaag vertel ik een verhaal over de P’s van marketing aan ZP-ers. En daarbij ga ik ze vergelijken met pasta, met name macaroni.

Omdat het zo lekker uitlegt.

OK, en omdat het zo lekker klinkt: macaronimarketing.

Het vertellen in verhalen is weer in en het heet nu storytelling.

Zo zie je maar: als je jezelf blijft wordt je vanzelf weer hip.

Geef een reactie

