h1

Be careful what you wish for…

07/11/2011

Regelmatig beloven de man van de doorzonwoning en ik elkaar dat we samen oud willen worden. En door te stoppen met roken maakt hij die kans een stukje groter. De lieverd.

Zaterdag kwam ik een oude bekende tegen. Ik ken hem nog niet zo heel lang maar hij is wel oud. Hij heeft een twinkel in zijn ogen en rijdt regelmatig zijn kleinkinderen rond in een bakfiets.

“Hoe gaat het met je?”
Hij kijkt vermoeid en zijn mimiek zegt “zo,zo”.
“Je ziet er moe uit.”
Hij knikt.
“En hoe is het met je vrouw?”
“Niet zo goed.” En hij maakt met zijn hand een gebaar van afglijden.
“Lichamelijk of geestelijk?”
“Allebei.” En zijn blik wordt verdrietig. En machteloos.

Wat moet je daarop zeggen?

Ik wil samen met jou oud worden – misschien moet ik voorzichtiger zijn met mijn wensen.

Geef een reactie

