h1

Maar het was voor een goed doel

11/09/2011

Wat viel het tegen.
Het leek zo mooi: een goed doel, conditie verbeteren en dat samen met collega’s uit de gemeenteraad. De Fairtrade Businessloop was na maanden voorbereiding afgelopen donderdag 8 september dan eindelijk een feit.

Voorbereiding in de vorm van rondjes hardlopen in de buurt. Voorzichtig opgebouwd en uitgebreid en met de hoop het zelfs leuk te gaan vinden.
Het opbouwen gingen boven verwachting maar het hardlopen leuk vinden is nooit gelukt.

Wel leuk was dat we met twee teams vanuit de gemeenteraad meededen. Op papier met twee keer vijf deelnemers, in de praktijk werd dat twee keer vier.
Maar wel met een wethouder, een griffier en zes lopers van verschillende partijen – een mooie afspiegeling, al zeg ik het zelf.

Donderdagochtend stond in het teken van de buienradar, het begin van de middag ook nog. Het leek er op alsof het vanaf een uur of vier even droog zou zijn maar motregen kun je al niet zien op de radar.
Uiteindelijk viel het mee. Het parcours was wat ingekort om de echt modderige stukken bos te vermijden en tijdens het lopen zelf was het gelukkig praktisch droog.
Want het was afzien. Voor mij persoonlijk in ieder geval wel, het viel gewoon erg tegen. Of het aan het weer lag, aan de tijd van de dag of aan het wedstrijdelement: ik was niet vooruit te branden. Het was vier ronden worstelen. De poedelprijs zijn we toch ruimschoots misgelopen door de andere sterke lopers in het team.

Wat ik geleerd heb?

1. Ik vind hardlopen echt niet leuk.
2. Als het dan toch moet dan wel graag met de enthousiaste support zoals afgelopen donderdag.
3. Ik ga geen weddenschappen meer aan op nieuwjaarsborrels
4. Bewegen is wel goed, vanaf oktober wordt dat wel overdekt in de sportschool
5. Stretchen na het sporten heeft wel zin: ik deed het niet donderdag en heb daar nu nog plezier van ;-(

Voor wie het niet gelooft of het leuk vindt om anderen te zien bewegen: op Slotstadnieuws staat een filmpje en op de site van de Atletiek Unie staan heel veel foto’s.

En ja, ik ben de enige die wandelend op foto’s staat.

Geef een reactie

