h1

Bij de tandarts

23/08/2011

Het was weer tijd voor de tandarts, voor de halfjaarlijkse controle. De praktijk is volledig afgesloten van ontvangst voor mobiele telefoons. Geen telefoon, geen email, geen Twitter.
Er liggen volop bladen en het verrast me dat het blad Arts & Auto echt bestaat.

Twee flatscreens aan de muur: op de ene iets National Geographics-achtigs over een man die stoer aan het overleven is in de wildernis. Survivor heet het, enkelvoud. Maar wie filmt hem dan?

Op het andere scherm zijn ze aan het schansspringen. En het duurt even voor tot me doordringt dat weer niet echt zomers is maar dat wintersport wel wat overdreven is. Maar ze springen vanaf een groene schans en eindigen op een mooi grasveldje. Het blijft een raar gezicht maar het is leuk voor die jongens dat ze geen gedwongen zomerstop meer hebben kennelijk.

Dan zijn we aan de beurt. De man heeft geen gaatjes. Hij heeft nooit gaatjes.
En ik gedraag me heel volwassen en zeg eerlijk dat linksonder en linksboven het zeer doet bij koude lucht. De tandarts vraagt of ik het zeker weet. Even twijfel ik en hoop tegen beter weten in. Ik moet de tandarts bijna overtuigen om beide plekken te testen met een ijskoud staafje. En dan is hij het jammer genoeg met mij eens: boven en onder is het mis.

Straks, na de vakantie, wordt het minimaal één zenuwbehandeling. En een vulling langs een randje.
Fijn.

Geef een reactie

