h1

Waardeloos!

04/07/2011

Aan mijn relatie met De Volkskrant heb ik al heel wat blogpostjes gewijd. Hier staan ze allemaal.
En ondanks het opzeggen van mijn abonnement volgt er nu weer een stukje.

Er zijn van die relaties met diepe frustraties: die leiden tot piekeren, analyseren, theoretiseren en een gevoel van onmacht geven. De Volkskrant heeft de twijfelachtige eer om hierop bijna net zo hoog te scoren als mijn ex-echtgenoot. Beiden hebben ze gemeen dat ze niet communiceren: je kan er tegen praten, naar schrijven en ze bellen maar ze geven geen antwoord. Of praten langs je heen.

Twee weken geleden was ik het zat om op mijn klacht over de soort advertenties op de iPad geen goede reactie te krijgen.
Ik heb mijn abonnement opgezegd, per brief. En ik schreef er hier over. Bovendien twitterde ik een linkje naar @volkskrant en naar @heleenvanlier want zij is verantwoordelijk voor social media bij de krant.

Wat leverde dat op?
@volkskrant reageerde helemaal niet.
@heleenvanlier antwoordde wel maar met een irrelevante opmerking, namelijk dat de krant op de website altijd op tijd bezorgd wordt, ha, ha. Die heeft mijn stukje waarschijnlijk met een half oog gelezen want de slechte bezorging was ruim een jaar geleden een issue. Intussen lees ik de krant digitaal.
Van de papieren krant ook geen sjoege, nog niet eens ontvangstbericht.

Afgelopen zaterdag kon ik de krant niet downloaden op de iPad. Als enige reden kon ik bedenken dat mijn abonnement over was en ik kocht bij het boodschappen doen een papieren versie, voor het cryptogram en het magazine.
Daarna zag ik op Twitter meer mensen vragen naar de zaterdagversie van de krant en in de middag stond ie er opeens wel. Geen bericht erbij, geen excuus of uitleg.

Voor mij is het duidelijk: de krant wil wel lezers maar geen klanten. Ingezonden brieven sturen mag nog net maar verder geen communicatie graag, dat is lastig.

Ik heb de Volkskrant inhoudelijk nog steeds hoog zitten. Maar je product kan nog zo goed zijn, zonder service en contact met de klanten ben je wat mij betreft waardeloos.

Geef een reactie

