h1

Dag Volkskrant! (x3)

18/06/2011

Voor de derde keer in mijn leven heb ik mijn abonnement bij de Volkskrant opgezegd.

De eerste keer omdat mijn inkomen fors achteruit ging en alle abonnementen de deur uitgingen. Toen het financieel beter ging, kwam ook de Volkskrant weer terug.

De tweede keer was ik de slechte bezorging helemaal zat. En niet alleen de bezorging maar ook de beloofde nabezorgingen die niet kwamen, de eindeloze zoektocht op de site naar een emailadres of andere contactmogelijkheid dan de computer van de bezorging, de beloftes dat het beter zou gaan maar dus niet.
Met de komst van de iPad begon ik met digitaal lezen van de krant, eerste goedkoop via PressReader maar zodra het kon stapte ik netjes over op de VK-app.
Tot een paar maanden geleden er opeens verplichte advertenties verschenen, waar je op moet wachten voor je verder kan. Ik klaagde via een webformulier en kreeg het nietszeggende antwoord dat advertenties nodig zijn voor de exploitatie. Ja natuurlijk, daar gaat het ook niet om. Het gaat erom dat je een krant kan lezen in je eigen tempo en dat je niet verplicht naar een advertentie moet gaat zitten kijken voor je verder kan. Met je duur betaalde abonnement.
Dat schreef ik ze ook, maar daar is nooit meer een antwoord op gekomen.
Maar de irritante advertenties hielden op – niet aardig om niet te reageren maar het doel was bereikt.

Dacht ik. Ze zijn weer terug, de irritante secondendurende advertenties. Senseo: als ik ooit al van plan was geweest om zo’n ding te kopen, dan nu in ieder geval niet meer. Nooit niet.

Dus nu ligt de envelop met opzegbrief klaar om verstuurd te worden naar de Lezersservice. Voor de derde keer. En het doet nog steeds pijn.

“De krant is een meneer’ zeiden ze altijd, de Volkskrant is een serieuze krant. Dan wordt het hoog tijd dat ze hun lezers ook echt serieus gaan nemen. Succes, zeg ik.

Eerder maakte mij hier ook al druk over de Volkskrant: https://doorzonwoning.wordpress.com/tag/volkskrant/

2 reacties

  1. LOL, en dan moet je nog schriftelijk opzeggen ook ?


  2. […] de iPad geen goede reactie te krijgen. Ik heb mijn abonnement opgezegd, per brief. En ik schreef er hier over. Bovendiende twitterde ik een linkje naar @volkskrant en naar @heleenvanlier want zij is […]



Geef een reactie

