h1

Borg

19/04/2011

In het kader van ‘wegwezen bij de ING want ze leren het nooit’ heb ik nu rekeningen bij de Triodos bank. Dat bevalt prima alleen hebben ze geen credit card en die is wel weer heel handig bij aankopen doen op het internet.

Dus vroeg ik een credit card aan via ASN – ook een nette bank. Per kerende post lag er vandaag een brief van ICS, International Card Services, dat ze mijn gegevens goed bekeken hadden. Helaas bestaat mijn bedrijf nog te kort om voldoende zekerheid te bieden maar als iemand borg wil staan?

Dat wil de man des huizes wel. Ik kijk nog eens goed naar het formulier. Degene die borg wil staan moet zijn/haar gegevens invullen maar onderaan moet de huwelijkspartner ook tekenen.  Dat is op zich niet echt raar want je mag je partner niet zo maar met mogelijke schulden opzadelen.
Nou heeft de man des huizes een geregistreerd partnerschap en dat is hetzelfde als getrouwd ware het niet dat trouwen al eens eerder gebeurd was in het verleden en je wil wel eens wat anders.
En zijn partner, dat ben ik.

Dus. Ik bied niet voldoende zekerheid voor een credit card. Mijn man mag borg staan. En ik moet daar weer borg voor staan. Dus sta ik eigenlijk borg voor mezelf.

Voor de zekerheid bel ik ICS maar het klopt helemaal en is het geen enkel probleem.

Ja, ik vind het prettig dat het zo makkelijk te regelen is.
En nee, het blijven rare instellingen die financiële dienstverleners.

Update, via Twitter:

En daarom hou ik van hem.🙂

Geef een reactie

