h1

Toeval? Dacht het niet!

04/04/2011

Zaterdagmiddag, Albert Heijn, Den Dolder.
Die mooie, prachtige, supergrote Albert Heijn met gratis karretjes en vriendelijk personeel.
Die Albert Heijn waar de hele regio boodschappen komt doen, in het midden van een klein dorp, met smalle straten en beperkte manoeuvreerruimte.

Maar daar gaat het niet om.

Bij de broodafdeling staan we te dubben bij de stokbroden. Dat krijg je bij zo’n ruime keuze, dan moet je over heel veel aanschaffen nadenken. Een luxeprobleem, daar klagen we dan ook niet over.
Een medewerkster komt langs met grote kar vol gesneden brood om de vakken bij te vullen.
Een brood schuift eraf en valt op de grond.
Ik raap het op, zo ben ik ook wel weer. Mijn oog valt op het etiket. Het is een vloerbrood.
Toeval? Vast niet.

(Wat me herinnert aan de verwarde blik van de aardige jongen van de broodafdeling, een tijdje terug. Ik vroeg om een ongesneden donkerbruin brood. Hij vroeg of ik een heel of een half brood wilde. Ik zei een heel want anders was het toch niet ongesneden? Hij snapte het niet.)

Geef een reactie

