h1

@boschdendolder

27/02/2011

Vorig jaar kwam ik hem in Den Dolder tegen op straat: enthousiast probeerde ik hem te overtuigen dat stemmen op D66 voor de gemeenteraad een goede keus zou zijn. Hij hoorde mij geamuseerd aan en we kwamen aan de praat over zijn garage – eerst in Bosch en Duin en nu op het vrij  nieuwe bedrijventerrein in Den Dolder Noord, bij de Brede School. We hadden het over het wonen in Bosch en Duin en de ree die hij over een manshoge schutting zag springen.
Het was een leuk gesprek. ook al gaf hij aan dat voor hem de VVD de enige juiste keuze was.

Niet veel later kreeg ik reacties van @boschdendolder op Twitter. Het duurde heel even voor ik de link had gelegd tussen de man op straat en de man op Twitter.
Hij twitterde enthousiast over de VVD en plaagde mij over folders en andere campagnezaken.
Toen ik via Foursquare liet weten waar ik uithing vroeg hij bezorgd of ik niet wist van het gevaar en hij verwees naar een artikel in Elsevier. Toen ik aangaf die niet te hebben lag er prompt een van de volgende dagen een exemplaar in de bus.  Speciaal voor mij gekocht.

Hoewel onze politieke keuzes verschillen geniet ik van zijn enthousiasme. Dan vliegen de retweets van @Boekesteijn, @vvdzeist en @minpres je weer om de oren. De volgende keer komen de foto’s langs van bijzondere auto’s die in onderhoud zijn bij zijn garage. Regelmatig zie ik wie ook gebruik maken van de goede service van Bosch Den Dolder. Of dat zouden moeten doen.

In de lokale krant de Stadspers heeft hij een column. Daarin trekt hij van leer tegen alles wat politiek gezien niet deugt en gaat daarna naadloos over op de dienstverlening van de garage.


Toen ik van de week hier schreef over mijn verbazing over de layout van de Stadspers (en daarbij wil ik benadrukken dat het mijn ‘schuld’ is hoe ik naar de foto’s en titels kijk) mopperde hij via Twitter of één foto niet genoeg was geweest?

Lieve @boschdendolder, we gaan het politiek gezien niet gauw eens worden denk ik. En dat hoeft ook niet. Maar ik zou je niet willen missen.
En ik had het wel gezien hoor, in de Stadspers!

Geef een reactie

