h1

Kop en staart

23/02/2011

Zo in het midden van de week vallen er met een beetje geluk bij ons de Nieuwsbode en de StadsPers in de bus. Allebei lokale kranten met nieuws, advertenties en een mix van beiden. Die er voor zorgen dat je op de hoogte blijft van wat er in je directe omgeving gebeurt. Nieuwsuur, Zembla, RTL Boulevard, De Telegraaf en de Volkskrant: mooi voor de grote lijnen maar het gaat zelden over je eigen buurt.

Zojuist haalde ik  (want het is het midden van de week en we hebben kennelijk geluk) de StadsPers uit de brievenbus.


En zoals iedere week raak ik bijna op elke pagina in verwarring. De naam StadsPers laat ik dan nog even buiten beschouwing alhoewel het verspreidingsgebied uitermate dorps is.
Nee, het gaat om de opmaak. Op een of andere manier zitten de bedenker van de layout en ik niet op één zichtlijn. Koppen en foto’s trekken op een kennelijk niet bedoelde wijze naar elkaar toe.

Bijvoorbeeld de voorpagina van vandaag, met een foto waarop ik direct een aantal PvdA-collega’s uit de raad herken. Maar die kop? Het kan toch niet waar zijn?


Dievengilde? Bij de PvdA? De rechtse benaming “linkse graaiers” was toch niet zo letterlijk bedoeld?
Ha, gelukkig: het gaat om iets anders:

Volgende pagina.


De jeugd van tegenwoordig toch! Van die lieve, lachende gezichtjes. Maar ondertussen vernielzuchtig de Biltse Duinen redden. Tsk.


Kijk, mijn man des huizes is ook niet zo van de bloemen. Maar om nou te zeggen dat ze de klos zijn, dat gaat wat ver misschien.

Ik kwam mezelf ook tegen. Niet helemaal in het kader van drinkende jeugd. Hoewel iedereen op die foto natuurlijk wel jong van hart is.


Maar we hadden keurig koffie en thee bij de taart.  Zowel in de Dichterswijk als in het Inloophuis.


Meer informatie over deze heerlijke taarten trouwens hier en hier.

Ik verheug me nu al op de volgende editie!

2 reacties

  1. […] met een man en een hond. En een haan, twee kippen en drie kuikens in de tuin. « Kop en staart @boschdendolder […]


  2. Heb precies hetzelfde met de opmaak van die krant!



Geef een reactie

