h1

Staatloterij vs. Mrs. Zeng Zhen

06/02/2011

Vorige keer kreeg ik twee keer post: een brief en een email. De eerste was van de staatsloterij en de tweede van mevrouw Zeng Zhen.
Dit zijn ze.


Op het eerste gezicht een heel verschil maar er zijn meer overeenkomsten dan je misschien denkt.

1) beide verzenders willen mij een groot plezier doen en bieden mij een groot bedrag in het vooruitzicht.

2) allebei kennen ze mij goed: mevrouw  Zhen Zeng gelooft dat ik een highly respected personality ben en dat klopt natuurlijk. De staatsloterij beloont mij voor het feit dat ik al zo lang automatisch meespeel. Onder het motto ‘het biedt in ieder geval een kans om ooit in één klap rijk te worden’ stort ik inderdaad al jaren in de staatskas. En zie met lede ogen dat daarvan ook idioot dure, luxe programma’s op televisie worden betaald, maar dat terzijde.

3) ondanks dat ze mij zo goed kennen willen ze toch allerlei persoonlijke gegevens van mij, hun motto is kennelijk ‘voor wat, hoort wat’. Mevrouw Zhen Zeng is onzeker over mijn naam adres, beroep, leeftijd en sexe. De staatsloterij geeft mij een unieke code die ik op de speciale actiepagina moet invullen.
Zo’n unieke code samen met mijn deelnemersnummer zou toch moeten betekenen dat ik niet opnieuw mijn naam, adres en andere gegevens hoef in te vullen?
Toch? Dus niet.

De email van mevrouw Zhen Zeng straalt natuurlijk aan alle kanten ‘oplichterij’ uit. Wie daar uit hebberigheid nog intrapt, verdient niet beter.
Maar is er eigenlijk wel verschil met de staatsloterij? Misschien moet ik die hebberigheid ook maar eens aan de kant zetten.

One comment

  1. Tja, als je het zo naast elkaar zet is het duidelijk. Interessant ook om te beseffen dat de staatsloterij ook de staatkas spekt. Zijn we alleen bereid om in nederland te investeren als we een grote prijs voorgespiegeld krijgen…?



Geef een reactie

