h1

Tweede lijstje

23/01/2011

Begin van de maand maakte ik mijn eerste lijstje goede voornemens. Vijf punten. Anders is het geen lijstje meer maar een lijst.
Daarna kwam Margaret met een gigalijst van 101 voornemens. Of eigenlijk plannen voor de komende 1001 dagen, da’s bijna drie jaar, dan mag de lijst ook langer.

Ik dacht: dat is leuk. Dat denk ik namelijk van heel veel dingen: dat is leuk, dat wil ik ook.
En begon een lijst. En dan zijn 101 dingen die je wil doen ineens wel erg veel. Wat mij opeens doet realiseren dat zo’n duizenddingendoekje eigenlijk wel heel erg fantastisch is.

Halverwege de lijst van 101 liep ik vast.
Omdat goede dingen in drieën gaan gooi ik er gewoon een tweede lijstje tegenaan.

1. Ik leen iedere maand $25 uit via www.kiva.org. Dat heb ik niet zelf bedacht maar briljant gejat van Margaret, waarvoor dank. De eerste lening is gegaan naar Sofía Mariela Pinto Ruiz, zij heeft een eigen winkeltje in Ecuador met zelfgemaakte encebollado’s. 1 februari kies ik een volgend project uit.

2. Dit weblog beter bijhouden. De komende maand schrijf ik minimaal 4 nieuwe stukjes per week.

3. De dode berk in de tuin (alleen de stam staat nog) gaan we inrichten als vogelvoederplek. Er moeten plankjes komen voor voer en bij voorkeur een dakje boven ieder plankje. Stokken om vetbollen aan te hangen. En misschien nog een nestkastje.

Ha, nu staat het zwart op wit. Het gaat gebeuren.

6 reacties

  1. Leuk lijstje. Mis de 98 andere punten😉
    En 4 artikelen per week? Is dat haalbaar? Is het Smart? (is het slim)


    • 101 dingen vond ik wel wat veel: het werd erg kunstmatig. Vandaar dat ik maar teruggevallen ben naar een overzichtelijk driepuntslijstje.
      Vier stukjes per week is wel veel maar het is maar voor een maand. Weet ook niet of ik het ga halen (de lijstjes zijn er voor mij en niet andersom) maar een stok achter de deur wil nog wel eens helpen bij mij.

      Doelen zijn net als principes: je moet er van af kunnen wijken!


  2. Hey, deze blog had ik gemist. Wat leuk zo’n vogel-voederplek! Is inderdaad een typisch day-zero-doel. Mocht je je lijst ooit nog af willen maken: ik liep ook vast bij ongeveer 60 (eigenlijk al belachelijk veel ;-)), het lezen van andermans day-zero-lijstjes bracht nieuwe inspiratie, en daarna had ik het probleem dat ik moest gaan schrappen. Beter. Hier kun je meer day zero lijstjes vinden: http://www.dayzeroproject.nl/blogs.html


  3. Stonden deze punten ook al niet op je eerste lijstje?
    Volgende lijstje met nieuwe punten!


    • Ach, ik dacht: laat ik eerst eens punt van een lijstje echt uitvoeren!😉
      Tenslotte is er een zeker mede-raadslid dat iedere keer vraagt of het voederhuisje al af is….


  4. […] het zijn vooral beloften die ik mijzelf heb gedaan. Hier en hier. Het zijn een aantal van mijn goede voornemens. Niet omdat het moest op 1 januari maar omdat het […]



Geef een reactie

