h1

Erg blij dat ik er bij was

14/11/2010

Heel eerlijk: ik had mij bijna afgemeld. Na een volle week van overdag en ’s avonds werken werd er flink aan mijn handrem getrokken: slaperig, hoofdpijn, koude voeten en een opkomende allergie. Vrijdagmiddag had ik dan ook echt nodig om bij te slapen.
De bijeenkomst van Kleurrijk Zeist begon om 19.00 uur al. Dat betekende (weer) een snelle hap en in de auto springen. De verleiding van de bank was groot. Maar de roep van mijn plicht en geweten gelukkig groter.Kleurrijk Zeist

Gelukkig zeg ik, want ik ben ontzettend blij dat ik gegaan ben.
Omdat ik zelden zo enthousiast en warm verwelkomd ben. En zoveel handen geschud heb.
Omdat het hartverwarmend is wanneer burgers zelf het initiatief nemen om de samenleving en het samen leven beter te maken.
Omdat er niet gezeurd werd maar constructief nagedacht over oplossingen.
Omdat onze eigen burgemeester Koos Janssen de kans kreeg om uitgebreid en genuanceerd toe te lichten hoe we omgaan met individuen die zich structureel misdragen. En hoe zorgvuldig we proberen om mensen nieuwe kansen te geven, soms in een andere omgeving. Hetzelfde verhaal dat hij afgelopen donderdag hield in de gemeenteraad en waar hij unaniem en onvoorwaardelijke steun en respect kreeg van de verschillende fracties.
Omdat het goed was om in cijfers te horen dat het marokkanenprobleem van Zeist absoluut een probleem is maar wel een overzichtelijk probleem.
Omdat over de verschillende thema’s als veiligheid, onderwijs, opvoeding en religie constructief gediscussieerd werd.
Omdat het goed was om te zien dat meer dan 60 mensen de moeite hebben genomen om hier op vrijdagavond hun tijd aan te besteden.
Omdat het goed is om te zien dat een aantal bedrijven, organisaties en mensen dit initiatief sponsoren en er behalve tijd ook geld in investeren.

Het was alleen jammer dat de lokale politiek zo slecht vertegenwoordigd was – behalve ikzelf namens D66 was alleen Karst Schuring van de PvdA aanwezig.
Voor wie meer wil weten over Kleurrijk Zeist: http://www.kleurrijkzeist.nl/.
Maar ik vertrouw er op dat we nog regelmatig van ze gaan horen!

One comment

  1. […] steken daar nog weer een stukje boven uit. Bijvoorbeeld de bijeenkomst van Kleurrijk Zeist,  een groep actieve Zeistenaren met een Marokkaanse achtergrond die zich actief inzetten voor de […]



Geef een reactie

