h1

Het postbakje – bron van bezuinigingen

17/03/2010

Als raadslid krijg je een postbakje, een soort uitschuifmandje. Ik vond het in eerste instantie vrij groot maar ben er nu wel achter dat het zich razendsnel vult – gisteren hadden we fractievergadering op het gemeentehuis en lag er al weer een stapeltje post in.
Waaronder een dikke envelop. Altijd spannend, dat soort post. Het was een prachtige map van het Bestuur Regio Utrecht.

informatiemap BRU

Regioagenda BRU

Het Bestuur Regio Utrecht (BRU) wil mij als raadslid graag informeren over de Regioagenda 2010-2014 en dat is heel aardig en loffelijk.
Ik moet het nog lezen maar een ding weet ik al wel: het BRU heeft duidelijk te veel geld. Want dat is mijn eerste gedachte, iedere keer dat ik naar die map kijk. “Wat kost dat wel niet?”

Vanuit mijn eigen marketing communicatie achtergrond waardeer ik de kleurrijke en zorgvuldige vormgeving, het ziet er prachtig uit. Maar ik weet ook hoe verschrikkelijk duur het is om zulke mappen te laten maken.
En eerlijk: ik vind die kosten niet in verhouding staan tot het doel van de communicatie.
Het BRU: heel veel geld en heel veel vormgeving om je mooi te presenteren. En dat alles leidt verschrikkelijk af van de inhoud.
Of is dat misschien de bedoeling?

Gemeenschapsgeld – daar moet je zorgvuldig mee omgaan. Op het gebied van communicatie weet ik dan nog wel heel wat betere bestemmingen. Voor bezuinigingsideeën blijkt het postbakje zijn nut al te bewijzen…..

One comment

  1. Gefeliciteerd met de stap die je genomen hebt. Volgend jaar wel een dikke Bentley rijden hé ?



Geef een reactie

