h1

Echte eerste schooldag

14/03/2010

Het is zondag, het lijstje met taken is voor een groot deel afgewerkt. Suddervlees gemaakt, gewassen. gedroogd, gestreken, heel veel gestreken, de papieren van de gemeenteraad doorgelezen, agenda’s bijgewerkt.

Het is nu even tijd voor vroeger: de eerste schooldag.
Mijn vader maakte iedere eerste schooldag na de zomervakantie een foto van mij en mijn broer, voor de voordeur van ons huis aan de Akkerweg in Huizen.

Dit zal 1970 of 1971 zijn.

In de loop der jaren veranderden wij maar ook de voordeur en de tuin.
Dit was 1978.

Wat een wereld van verschil.

Ik moest hier aan denken naar aanleiding van de installatie van de gemeenteraad. Ook net een eerste schooldag. Hoe kijk ik daar over vier jaar op terug? En nog belangrijker: hoe kijken de burgers van Zeist er straks op terug?

Geef een reactie

