h1

‘De papieren’

09/03/2010

‘De papieren’ staat bij ons thuis al jaren synoniem voor de jaarlijkse verzameling van jaaroverzichten en ander snoepgoed voor de belastingaangifte.
“We moeten nu echt eens aan de slag met de papieren”
“Heb jij nog iets voor de papieren?”
“Het zou wel lekker zijn als we de papieren voor de vakantie rond hebben….”

Maar goed, ook voor het zitting kunnen nemen in de gemeenteraad zijn er papieren nodig. Alle raadsleden kregen een uitnodiging voor het tekenen van de papieren, een telefoontje maakte duidelijk dat ik zelf niets hoefde te doen Behalve mijn handtekening oefenen.
Gisterenavond zat ik dan ook voorafgaand aan het ‘Duidingsdabat’ aan tafel met een keurig mapje voor me.

Installatiepapieren gemeenteraad

Ik heb als het goed is getekend voor de keuze voor het afleggen van de eed of gelofte, voor het accepteren van mijn zetel, voor het niet hebben van ongewenste nevenfuncties en financiële belangen en voor mijn integriteit. Allemaal keurig genummerd en in een mapje geordend.

De benoemingsbrief zat er ook bij als kopie. Gedagtekend op vrijdag 5 maart en kennelijk aangetekend verstuurd. Ik heb nog niets ontvangen en later rondvragend bij andere collega’s bleek dat hetzelfde.
De medewerkster van de griffie sprak het vermoeden uit dat ze dan nog wel bij de postkamer zouden kunnen liggen.

Zijn wij thuis dus niet de enigen die ‘de papieren’ voor zich uit schuiven….

Geef een reactie

