h1

Los zand en 202 keer bedankt!

05/03/2010

1. De eerste bijeenkomst van fractie, kandidaten op de lijst en leden: veel geschuif met stoelen om voor iedereen plaats te maken rond de enorme vergadertafel. Een fantastisch resultaat met zeven zetels en de grootste fractie. Maar ook een hele grote verantwoordelijkheid om het waar te maken.

2. Voorkeurstemmen: gisteren was ook het lijstje bekend met alle gekozen raadsleden en het aantal voorkeurstemmen dat iedereen gekregen heeft. Zoals te verwachten zie je de logica van de eerste vrouw op de lijst. Maar ik ben ontzettend trots op mijn 202 voorkeurstemmen!  Vandaag wordt de totale uitslag bekend maar ik ga er vanuit dat Den Dolder en omstreken hier verantwoordelijk voor is…. Bij deze 202 keer bedankt!

3. Ik heb al eerder geschreven over de ‘hanen en hennen’ in de raad – oftewel de verdeling tussen mannen en vrouwen. De voorlopige nieuwe raad (zonder eventueel doorschuiven in verband met wethouders) bestaat uit 25 mannen en 8 vrouwen. Persoonlijk vind ik dat een te scheve verdeling. Gelukkig leveren wij wel 3 van de 8 en daar ben ik trots op.

Fractie D66 Zeist 2010Van links naar rechts: Koos van Gemeren, Hylke Warners, Marion Huisman, Johan Varkevisser, Jolanta Polomski, Pieter van der Ploeg en ikzelf.

Geef een reactie

