h1

Zeist en de nieuwe media – deel 3

03/03/2010

Voor wie het heeft gemist: anderhalve week geleden schreef ik over de kaartenactie van Zeist om jonge kiezers naar de stembus te krijgen. En over hoe half communicatief Nederland hier op reageerde.

Zelf hebben we de kaart niet in de bus gekregen maar bij het folderen afgelopen week zag ik hem wel uitsteken bij een brievenbus van een aanleunwoning in de buurt.

Het goede nieuws is dat de afdeling Communicatie van de Gemeente Zeist van het hele geval wil leren. Vanochtend kreeg ik op het stembureau behalve mijn stembiljet ook een enquete uitgereikt.

Enquete ZeistLink
Ik werk zelf in de marketing communicatie en weet hoe belangrijk het is om er achter te kunnen komen wat mensen van bepaalde uitingen, bijeenkomsten of producten vinden. Over het algemeen vul ik dan ook braaf alle evaluatieformulieren, vragenlijsten en onderzoeken in die aan mij worden voorgelegd.

Het invullen van deze enquête was wat lastig met het rode stempotlood en een aantal wachtenden achter mij. Sorry Iris, als het niet echt goed te lezen is en de feedback wat minder genuanceerd is. Maar mijn  mening wist je natuurlijk al.

Maar ik bied ook oprecht aan om een keer langs te komen bij jullie op het gemeentehuis en met een kopje thee of koffie erbij eens echt te evalueren. Tenslotte willen we allebei goed communiceren met de burgers.

En dan ga ik nu verder met nagelbijten en duimen voor een goede opkomst en een mooi resultaat voor D66.

Geef een reactie

