h1

Stemming

03/03/2010

Mooi weer, dus vanochtend vroeg, hond mee, lopend naar het stemlokaal.

Stemlokaal Pelita

Of Stembureau, dat mag kennelijk ook.

Stembureau Pelita

Binnen twee oudere heren en een dame. Veel gerommel met papieren. De mevrouw voor mij heeft een machtiging zonder handtekening en op welk stapeltje archiveer je dat?
Ik lever mijn eigen stempas in en de machtiging die ik heb gekregen. Kopie van een legitimatie, mijn eigen legitimatie. De ruimte is niet echt groot  en er zijn meer kiezers die al vroeg willen stemmen.
Ik krijg mijn stembiljet en een enquete. Over de ZeistLink kaart! Daar over in een aparte post meer straks….

Een halve slag omdraaien en daar zijn de stemhokjes. Eerst weer terug: ik heb recht op twee stembiljetten. O ja.
Dan in het hokje. Mooi rood potlood. En ik maak snel een kiekje:

mijn stem op 3 maart 2010

Stemgeheim slaan we even over vandaag.

Weer terug in het kleine zaaltje tussen de mensen door om de biljetten in de stembus te doen. De enquete raffel ik af, er staan mensen te wachten op hun beurt.

En nu de rest van de dag afwachten. Pff.

Geef een reactie

