h1

Lesje nieuwe media

22/02/2010

Twee aparte dingen.

1. Bij het zoeken naar de verkiezingslijst op http://www.zeist.nl stuit ik per ongeluk op een kaartenactie. Het is zondag, ik heb wat extra tijd om er over na te denken en hoe langer ik dat doe, hoe verbaasder ik ben en hoe verontwaardigder ik word.
Dus schrijf ik er mijn stukje over.

2. Toevallig zie ik op een website over politiek en sociale media Marc Dubach staan. Hem ken ik vanuit mijn werk en ik bekijk zijn weblog en twitter. We blijken beiden D66-kandidaat. En ik besluit hem een link te twitteren naar mijn stukje. tenslotte is hij ook van de lokale politiek en de communicatie. Hij besluit meteen het te reTweeten.

En dan gaat het in een keer heel snel. De bezoekerstatistieken van dit weblog maken overuren, de reTweets vliegen me om de oren, er verschijnen reacties en nieuwe volgers in mijn mailbox.

GeenStijl wordt getipt door iemand anders in mijn huishouden en de Gemeente Zeist krijgt van een groot deel van communicatief Nederland een onvoldoende.
Ik leer nu echt in de praktijk wat social media teweeg kunnen brengen.

En wat twittert de mevrouw van de afdeling Communicatie van de Gemeente Zeist?

Twitter Iris JautzeDoet u nog maar een lesje!

One comment

  1. […] Doorzonwoning Een zonnig doorsnee leven in doorzonwoning met een man en een hond. En een haan, twee kippen en drie kuikens in de tuin. « Stemming Zeist en de nieuwe media – deel 3 03/03/2010 Voor wie het heeft gemist: anderhalve week geleden schreef ik over de kaartenactie van Zeist om jonge kiezers naar de stembus te krijgen. En over hoe half communicatief Nederland hier op reageerde. […]



Geef een reactie

