h1

Persoonlijke politiek

05/02/2010

Morgen zoek ik de foto’s uit van het bezoek van Alexander Pechtold aan Zeist. Nu even een eerste impressie. Over hoe persoonlijk politiek toch is.

De oudere meneer die mij vraagt, nadat ik mij heb voorgesteld als kandidaat gemeenteraadslid, waarom voor D66 en niet voor de VVD  of de PvdA. Mijn antwoord is dat ik mij bij D66 thuis voel omdat er ruimte is voor het vormen van een mening en voor het eventueel bijstellen van diezelfde mening op basis van nieuwere en betere argumenten. Dat de slogan ‘het redelijk alternatief’ voor mij nog steeds D66 goed omschrijft. Bij het weggaan zegt hij nog gauw dat ‘het een grote kans is dat het D66 wordt deze verkiezingen en dat dat grotendeels door mij komt’.

De wat norse puber, met twee vrienden, die blijft mopperen over het feit dat Pechtold te laat is. Dat het verkeer tussen Veenendaal en Zeist op vrijdagmiddag drukker is dan verwacht is voor hem geen excuus. ‘Als politicus moet je je afspraken altijd nakomen’. Mijn argument dat er zoiets is als overmacht is niet aan hem besteed. Maar hij blijft wel de hele bijeenkomst.

De fractieleider van de PvdA die aangeeft mijn blog te lezen (hoi Karst!).

En Stef Jansen die op Twitter commentaar levert op D66: dat de drankjes niet gratis waren. Dat er wel nuance was maar geen oplossingen. Stef Jansen die helemaal blij wordt van deze poster.
Dat is (helaas) ook persoonlijk in de politiek.

En persoonlijk vind ik dat we goed bezig zijn als D66 in Zeist. Al jaren. En ook in deze campagnetijd. We geven aan dat we wijkgericht werken en laten dat zien: wijkenquetes, wijkpagina’s op de website, kandidaten uit heel Zeist en aparte wijkfolders. We hebben contact met burgers – niet alleen op zaterdag met folders op straat maar de hele week door in onze verkiezingswinkel in Belcour. Met iedere dag minimaal twee vrijwilligers.
Morgen ook weer: starten in Belcour en later naar Den Dolder. Praten met mensen, dat is waar ik persoonlijk van hou.

Geef een reactie

