h1

Nee, niet weer…..

24/01/2010

Gisteravond reed ik naar huis. In de sneeuw. De auto die mij inhaalde in de bocht van de A1 naar de A27 raakte in een slip, zwabberde, maakte anderhalve draai en net toen het leek dat het helemaal goedging tikte hij nog even de vangrail aan. Samen stonden we even op de vluchtstrook, knipperlichten aan, maar de bestuurder riep dat er niets aan de hand was. Die bibbers zullen later nog wel gekomen zijn.

Vanochtend was de hele wereld nog witter en daar had ik niet op gerekend. Ik was zo blij dat alle sneeuw en ijs bij ons in de straat eindelijk weggesmolten waren na al die weken. Maar nee hoor, weer sneeuw, weer glibberen en glijden.


Ik wil de schoonheid er niet van zien. Maar dan kijk ik naar mijn auto en zie het rood, zwart en wit.

Suzuki in de sneeuw

En mijn slechte humeur smelt een beetje. In de tuin heeft de bamboestruik het zwaar met de sneeuwlast.
bamboe in de sneeuw

Na wat schudden voelen zowel de struik als ik veel lichter.

En dan kijk ik opzij en word blij:

Besneeuwde tuin 2010

Het blijft een prachtig plaatje. Daar kan ik niet chagrijnig bij blijven.
En ik mag weer naar binnen, dat helpt ook.

Geef een reactie

