h1

Iedere dag is dierendag….

12/06/2009

Vandaag werkte ik thuis. Dat scheelt reistijd en bovendien moest de Audi naar de garage. En bovendien vindt de hond het ook gezellig.
Een ander voordeel is dat het zo makkelijk is om tussendoor even boodschappen te doen. Albert Heijn heeft dan wel lange openingstijden maar de meeste andere zaken hier in het dorp hebben bijna dezelfde werktijden als ik en zijn dus nog dicht als ik wegga en weer dicht als ik terugkom.
De apotheek spant hierbij de kroon in klantonvriendelijkheid want die hebben geen koopavond, zijn zaterdag niet open en gaan tussen de middag dicht voor de lunch.
Vandaag was dan ook een mooie gelegenheid om mijn herhaalrecept om te zetten in pilletjes. En dan verbaas ik me iedere keer weer over de rare combinatie van medicijnen, kruidenzalfjes/drankjes/pilletjes en schoonheidsproducten. Sta je weer te wachten op je beurt terwijl een apothekersassistente uitgebreid en langdurig een klant adviseert over het ene crèmetje of het andere lotionnetje tegen rimpels.
Nou ik toch bezig ben: het totale gebrek aan privacy blijft me ook uitmate verbazen. Wat zeg ik, de verbazing ben ik wel voorbij, het is pure irritatie. Hardop moet je naam, adres, geboortedatum noemen. Nog net niet je pincode. Als je pech hebt krijg je ook nog eens hardop uitgelegd wat je moet gebruiken, waarvoor, hoe en hoe vaak.
Gelukkig hoef ik er niet vaak te zijn.
Een alternatief is er ook niet echt, zoveel apotheken zijn hier niet in de buurt.

Aan de overkant van de straat is de dierenwinkel en toen ik thuis kwam was het een beetje dierendag.
De kippen hadden nieuw strooivoer, de kuikentjes ook maar dan een fijnere versie. En de hond lag tevreden te knauwen op een echt, gerookt, bot.
Iedere dag is een beetje dierendag, maar soms wat meer dan anders….

Geef een reactie

