h1

Rust

08/05/2009


Gisteren liep ik nog even in de tuin om foto’s te maken, onder andere van de knoflook. En opeens zag ik het. De berk van de buren keek minzaam en geamuseerd naar mij.

Normaal zie ik altijd een andere kant van hem, vanuit het raam bij mijn bureau. Dan kijken we uit op het holletje waarin vorig jaar een spechtennest zat en waar dit jaar de boomklever woont.

Nu blijkt dat ik al die tijd een eenzijdig beeld van hem heb gehad.

Dat minzame en geamuseerde helpt om de drukke werkweek langzaam te laten afglijden en de gedachten wat meer op het weekend te richten. Ook druk, maar anders. Poetsen en boodschappen. Taart bakken. En dan op naar moederdag.

Geef een reactie

